Diablo 4: wielka przebudowa gry. Od teraz mamy ray tracing!

Społeczność graczy jest z pewnością jedną z bardziej wymagających grup. Oczekiwania gamerów wobec developerów są zawsze bardzo wysokie. Blizzard za wszelką cenę stara się nadążyć za wymaganiami odbiorców swoich gier i po niedawnym imponujacym overhaulu Diablo 4 fani od dziś mogą cieszyć się nową technologią ray tracing wprowadzoną do gry.

Diablo 4

Fani Diablo 4 z pewnością nie mogą narzekać na brak aktualizacji i ulepszeń. Blizzard trzyma rękę na pulsie i nieustannie pracuje nad uwielbianym przez wielu tytułem i dokłada starań, by sprostać wygórowanym oczekiwaniom fanów. Aktualizacja z 26 marca 2024 roku wprowadza technologię ray tracing, która ma na celu zdefiniować na nowo wizualne doświadczenia z Diablo 4.

Ray Tracing: nowa definicja realizmu

Ray tracing to technologia renderowania, która tworzy niezwykle realistyczne efekty świetlne, odbicia i cienie w grach komputerowych, które obsługują tę funkcję. Od teraz wierni fani Diablo 4 będą mogli cieszyć się grafiką na najwyższym poziomie. Z pewnością wprowadzenie technologii ray tracing w znaczący sposób zwiększy immersję, z czego zadowoleni będą obeznani z Diablo 4 gracze, jak i ci, którzy dopiero teraz rozpoczynają z nią przygodę.

Cienie

Blizzard zaprezentował w swoim news roomie przykłady, w których ulepszenia graficzne są najbarziej widoczne. Na jednej z grafik porównano jakość cieni rzucanych przez obiekty: gdy ray tracing jest wyłączony, cienie mają o wiele ostrzejsze krawędzie i są mniej dokładne. Z kolei dzięki zastosowaniu nowej technologii rzucane cienie są znacznie bardziej naturalne, miękkie i lepiej odzwierciedlają płynność i półprzezroczystość.

Odbicia

Ray tracing również produkuje bardziej realistyczne odbicia na powierzchniach takich jak staw czy szerokie lustro. Ta ulepszona funkcja może ujawnić więcej szczegółów otoczenia. Ważnym szczegółem, o którym wspomina Blizzard, jest umożliwienie graczom dostrzeżenia obiektów, które znajdują się poza okranem. W tym przypadku specyfika zastosowanego silnika graficznego ma faktyczny wpływ na rozgrywkę, co jest ważne dla każdego gracza. Jak widać, wysokiej jakości grafika jest ważna nie tylko ze względu na przyjemne doświadczenia wizualne, ale także może być wykorzystana w praktyczny sposób.

Ambient occlusion: ulepszona jakość cieni

Ambient occlusion to technologia, która w dużym uproszczeniu mierzy stopień, w jakim powierzchnie są przysłonięte cieniami rzucanymi przez inne obiekty. Silnik graficzny Diablo 4 już wcześniej wspierał ambient occlusion, jednak nie na wszystkich platformach. Od teraz wszyscy fani Diablo 4 mają możliwość cieszyć oczy ulepszonym ambient occlusion. Jak twierdzi Blizzard, ta zmiana będzie najbardziej widoczna na pecetach w presecie jakości ultra, jednak nie zmienia to faktu, że gracze korzystający z PlayStation również zauważą duży upgrade.

Czytaj więcej: Larian Studios kończy prace nad Baldur’s Gate 3! Nie będzie DLC ani kontynuacji!

Przyszłość Diablo 4

Z tymi zmianami Diablo 4 ma szansę wejść w nową erę gier i wyznaczać trendy w game devie. Aktualizacja nie tylko polega na ulepszaniu obecnej gry, ale także na przygotowaniu gruntu pod przyszłe aktualizacje. Blizzard niedawno wprowadził szereg imponujących ulepszeń do rozgrywki i naprawił wiele irytujących błędów, które uprzykrzały życie fanom.

Aktualizacja  Diablo 4 z ray tracingiem to graficzna zmiana gry o 180 stopni, dosłownie. To nie tylko aktualizacja; to transformacja, która ma na celu zdefiniować na nowo doświadczenie z gry dla graczy Diablo 4 na całym świecie. Przygotuj  się i bądź gotowy na zanurzenie się w zupełnie nowym świecie przygody i ekscytacji z Diablo 4.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POPULARNE ARTYKUŁY