Dragon’s Dogma 2: Krótka opowieść o triumfie przemienionym w totalną klapę

Oddani fani wydanej w 2013 roku gry Dragon’s Dogma z niesłabnącym napięciem czekali na drugą część ponad dekadę! Tak długieoczekiwanie często wysoko stawia poprzeczkę dla nowych premier. Jedną z takich gier, która została mieszczona na piedestale na długo przed wydaniem, jest Dragon’s Dogma 2. Jednakże, niemalże pewny sukces gry został nie ziścił się przez serię niefortunnych wydarzeń, które spowodowały powszechną krytykę i sprzeciw fanów.

Dragon's Dogma 2

Katastrofalna premiera Drgaon’s Dogma 2

Co ciekawe, Dragon’s Dogma 2 spotkał się z powszechnym uznaniem krytyków, co jeszcze bardziej podkręciło hype wśród graczy. Jednak mikrotransakcje wywołały natychmiastowy sprzeciw społeczności. Fani byli negatywnie zaskoczeni niespodziewanym dodaniem tych mikrotransakcji, o których wcześniej nie informowano ani krytyków, ani potencjalnych klientów. Pod uwagę trzeba wziąć także fakt, że Dragon’s Dogma 2 należy do gier AAA, a jego cena to prawie 300 zł! Nie jest więc dziwne, że wprowadzenie mikrotransakcji zostało odebrane jako bezzasadna chęć wyciśnięcia z graczy dodatkowych pieniędzy.

Choć dodatkowo płatna zawartość, którą można dokupić do gry, nie jest niezbędna do rozgrywki, problem leży w nadwyrężeniu zaufania. Społeczność graczy jest podejrzliwa wobec mikrotransakcji, uważając je za wyzysk i chciwość. Decyzja Capcoma o ich dodaniu bez wcześniejszego ujawnienia została uznana za celowe działanie, skazując premierę gry na porażkę. Samo zjawisko mikrotransakcji jest tak krytycznie postrzegana przez graczy, ponieważ developerzy często stosują taktykę pay-to-win, która wręcz wymusza ciągłe pompowanie pieniędzy w grę.

Problemy z wydajnością

Dodatkowo Dragon’s Dogma 2 zmagał się z problemami wydajnościowymi. Wersja na PC cierpiała z powodu poważnych problemów z wydajnością FPS. Capcom przypisał te problemy wysokiemu zapotrzebowaniu na procesor ze strony NPC-ów w grze. Jednak ta wyjaśnienie niewiele zrobiło, aby uspokoić niezadowolenie graczy.

System zapisu gry również spotkał się z krytyką. Dragon’s Dogma 2 początkowo oferował tylko jeden save slot, który był ciągle nadpisywany przez trzy rodzaje zapisów: ręczne, automatyczne i zapisy w gospodzie. Brak możliwości utworzenia wielu miejsc zapisu i brak możliwości utworzenia nowego lub usunięcia poprzedniego powodowały utknięciew pewnych sytuacjach lub poważne błędy.

Reakcja i odpowiedź ze strony Capcoma

Reakcja fanów była szybka i ostra. Pomimo krytyki Dragon’s Dogma 2 przyciągnął znaczną liczbę graczy w weekend premiery. Jednak negatywna recepcja wśród mas była trudna do zignorowania.

W odpowiedzi na krytykę Capcom ogłosił plany wydania łatek, które powinny rozwiązać zgłaszane przez graczy problemy w tym możliwość rozpoczęcia nowej gry, gdy istnieją już dane zapisu, ustawienie stałej lub zmiennej liczby klatek na konsolach oraz poprawę jakości z DLSS na Steamie.

Mimo że reakcja Capcoma jest krokiem we właściwym kierunku, graczom pozostaje cierpliwie czekać i obserwować, w jaki sposób te aktualizacje wpłyną na reputację gry. Burzliwe pierwsze dni Dragon’s Dogma 2 stanowią surowe przypomnienie dla przemysłu gier komputerowych, że zaufanie, przejrzystość i wydajność są kluczowe dla udanej premiery gry.

Czytaj więcej: Diablo 4: wielka przebudowa gry. Od teraz mamy ray tracing!

Przyszłość Dragon’s Dogma 2

Skutki premiery Dragon’s Dogma 2 były znaczące. Reputacja gry została zszargana, a wielu fanów czuje się zdradzonych przez sposób, w jaki Capcom poradził sobie z sytuacją. Sprzeciw był tak poważny, że niektórzy gracze nawoływali nawet do bojkotu produktów Capcoma.

Mimo kontrowersji, nadal są tacy, którzy pokładają nadzieje w Dragon’s Dogma 2. Mechanika gry i unikalna rozgrywka zostały sowicie pochwalone i istnieje przekonanie, że jeśli Capcom poradzi sobie z problemami, gra nadal może odnieść sukces.

Reakcja Capcoma na sprzeciw będzie kluczowa dla przyszłości Dragon’s Dogma 2. Jeśli uda im się skutecznie rozwiązać problemy i odzyskać zaufanie swojej bazy graczy, istnieje szansa na odzyskanie stabilności po nieudanej premierze. Jednakże, jeśli nie zdołają tego zrobić, afera wokół gry może stać się ostrzeżeniem dla przemysłu gier komputerowych. Szybki wzlot i jeszcze szybszy upadek Dragon’s Dogma 2 stanowi surowe przypomnienie o znaczeniu zaufania i przejrzystości w przemyśle gier komputerowych. Wszyscy z zainteresowaniem będziemy się przyglądać, jakie kroki w przyszłości podejmie Capcom i czy gra podzieli los takich gier jak Starfield czy Overwatch 2.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POPULARNE ARTYKUŁY