Larian studios o przyszłości Baldur’s Gate 3
Jednak Swen Vincke, założyciel Larian Studios, nakreślił inny plan dla franczyzy. W ostatnich oświadczeniach potwierdził, że studio nie będzie kontynuować prac nad DLC ani kontynuacją Baldur’s Gate 3. Zamiast tego uwaga zostanie przeniesiona na nowe projekty, pozostawiając system D&D w tyle.
Reakcja społeczności
Ogłoszenie pozostawiło społeczność Baldur’s Gate 3 z mieszanymi uczuciami. Podczas gdy niektórzy fani wyrażają rozczarowanie brakiem DLC i kontynuacji, inni rozumieją pragnienie studia, by rozwijać swoją twórczość na innych polach. Decyzja Larian Studios, by definitywnie zakończyć przygodę z franczyzą BG i nie kontynuować serii ani prac dodatkową zawartością dla trzeciej części została przypisana pasji studia do innowacji i niechęci do tworzenia pracy, która nie pochodzi prosto z serca.
Nowy kierunek prac Larian Studios
Swen Vincke mówił o wyzwaniach, jakie napotkano w pracy w ramach ograniczeń piątej edycji D&D i zapale zespołu do wypróbowania nowych pomysłów na walkę i systemy, które nie są z nią kompatybilne. Decyzja Larian Studios o przejściu dalej odzwierciedla pragnienie tworzenia świeżych doświadczeń zupełnie niezwiązanych z oczekiwaniami stawianymi przez sukces Baldur’s Gate 3.
Czytaj więcej: Wielka podróż w Zapomniane Krainy. Kompleksowa recenzja Baldur’s Gate 3
Dziedzictwo Baldur’s Gate 3
Pomimo zakończenia podróży w tworzeniu Baldur’s Gate 3 dziedzictwo gry pozostaje nietknięte. Ustanowiła ona wysoki standard dla RPG-ów i jest świadectwem poświęcenia Larian Studios dla jakości i doświadczenia graczy. Opowieść gry, z początkiem, środkiem i końcem, jest kompletna, a pałeczkę przekazano innym studiom, aby kontynuowały niesamowite dziedzictwo serii Baldur’s Gate.
Co niesie przyszłość?
Gdy Larian Studios wkracza w kolejny rozdział, społeczność graczy obserwuje z niecierpliwością rozwój wydarzeń. Studio udowodniło swoją zdolność do tworzenia porywających narracji i angażującej rozgrywki i nie ma wątpliwości, że kolejny projekt zostanie przyjęty z entuzjazmem.
Zakończenie rozwoju Baldur’s Gate 3 to istotny moment w historii gier. Przypomina nam to, że czasem najlepszym sposobem na uhonorowanie dziedzictwa nie jest przedłużanie go na siłę, ale pozostawienie go jako kompletnego dzieła sztuki. Zaangażowanie Larian Studios w kreatywność i innowacje z pewnością obiecuje ekscytujące projekty w przyszłości, a fani mogą tylko czekać, aby zobaczyć, czym studio ich znów pozytywnie zaskoczy.
Decyzja Larian Studios o nieprodukowaniu DLC do Baldur’s Gate 3 ani kontynuacji Baldur’s Gate 4 to odważny krok, który stawia integralność twórczą zespołu ponad oczekiwania komercyjne. Choć z pewnością spora część graczy odczuwa zawód i niedosyt, decyzja Larian Studios otwiera również drzwi do nowych możliwości i przygód poza Zapomnianymi Krainami. Gdy Larian Studios idzie naprzód, świat gier z niecierpliwością oczekuje kolejnego arcydzieła od zespołu, który konsekwentnie dostarcza gry na bardzo wysokim poziomie, zawyżając poprzeczkę innym wydawcom.